** מסעדת מנסור בעוספיה

"מזרחנות…."

אני לא תמיד מצליח להחליט לגבי איזה מקום או איזה סטייל של מטבח אני רוצה לאכול או לבקר מכתבה לכתבה! אני אוהב את כל סוגי האוכל, אך יש לי פינה מיוחדת לאוכל ערבי טוב….ואני לא מתכוון לשיפודיות האקספרס או למסעדות "מזרחיות". מסעדות שמתויגות כ"מזרחית" מכוונות בד"כ כלל לקהל לא ערבי, והאוכל שמוגש בהן בדרך כלל הוא בינוני עד סביר אך לא מלהיב או מיוחד. לכן כשהמליצו לי השבוע על מסעדת "מנסור" בעוספיה עליתי לשם עם חשש קל שהנה אני מגיע למלכודת תיירים, הרי ידוע שעוספיה ובמיוחד בסופי שבוע מלאה בתיירות "פנים".

"מנסור אוכל בין לבין"

המסעדה שוכנת במבנה עגול שמזכיר את מסעדת הרונדו המיתולוגית של בית מלון דן כרמל. עיצוב המקום פשוט אך מזמין והנוף הפנוראמי מאפשר לבחר נוף למפרץ או ליערות הכרמל, כל אחד והעדפותיו. הריהוט עשוי מעץ מסיבי והכיסאות מרופדות בציפוי עור, דבר שמשרה אוירה ביתית אך חגיגית.

אחרי שהתיישבנו ניגשה אלינו המלצרית עם תפריט מבצע שבו כל המנות העיקריות עולות 70 ₪, וזה כולל סלטים, שתייה קרה וחמה וקינוח! דיל לא רע בכלל. ממגוון המנות הכוללות בין היתר : קבב לבנוני, סקאלופיני, פטריות מוקרמות, דג אמנון, מוקפץ כבד עוף, מעורב ירושלמי, שרימפס. החלטנו לדגום שתי מנות אחת של "סיניה בטחינה" והשנייה של  "שרימפס וקלמרי". לשתייה הזמנו קנקן לימונדה.

הסלטים התחילו להגיע לשולחן וכללו, סלט כרוב לבן טוב בתיבול לימון ושמן זית, סלט כרוב סגול ברוטב מיונז שהיה "רגיל", סלט תפוחי אדמה במיונז שמעט מלח ופילפל גרוס טרי מהמטחנות שעל השולחן שיפר אותו, סלט גמבה עם פטריות מהקופסא (למה?) שויתרנו עליו, סלט פלפלים חריפים אש שמתאים רק לאוכלי חריף הארד קור ולא לבן אדם הממוצע, סלט חצילים מטוגנים מעולה,מךפפונים חמוצים רגילים, סלט תבולה שתובל ביותר מדי לימון והיה חמוץ מאוד (תיבול לא מאוזן), טחינה עשירה ומלאה בטעמי שומשום שהייתה תענוג, חומוס חם וטעים, וסלט יווני/פטוש שהיה מעולה וטעים.

כפי  שאתם מבינים הסלטים נעו בין מעולים לכאלה שהיו בנאליים לחלוטין, ואז הגיעו המנות העיקריות…..

סיניה, ועוד איזה סיניה

פירות הים (השרימפס והקלמארי) שהיו בכמות נדיבה צופו בקמח וטוגנו בשמן עמוק ולצדם הוגש רוטב שום לימון שהוסמך בעזרת יותר מדי אבקת מרק עוף, חצי הלימון שהוגש בצד היה מבחינתי מספיק טוב כליווי לפירות הים ואכן על הרוטב ויתרנו ובלימון השתמשנו. הסיניה הייתה ללא ספק גולת הכותרת! בשר בקר ושומן כבש טחונים לא הכי דק בעולם (דבר שאני אוהב) שגובשו יחדיו למסה אמורפית ועבה של בשר וכשבושלה בתנור ובגלל עובי הבשר המנה הייתה עסיסית להפליא והייתה מלאת טעם, הטחינה שהבשר צופה בה הייתה גם כן סמיכה ומלאה בטעמים וכל ביס היה תענוג צרוף! כזה אוכל הייתי רוצה לאכול בכל מקום.

לקינוח קיבלנו שני מוסים האחד של אגוזים והשני של ריבת חלב. שניהם היו טובים אך מוס ריבת החלב עם טעמיו החמצמצים מתוקים היה הטוב מביניהם. תה נענע חם השלים את הארוחה והיווה סיומת רעננה לארוחה עם לא מעט אוכל.

סיכום

השירות היה אדיב וחמים אך חובבני ואיטי מעט, והדבר יכול להיות מוסבר בזה שהמסעדה היא מסעדה משפחתית שבני המשפחה עובדים בה ולא מלצרים מקצועיים אך בכל זאת הייתי רוצה שישימו לב לעניין הזה.

סה"כ במסעדת מנסור מגישים אוכל בכמות נדיבה מאוד ובמחיר ממש אבל ממש משתלם, כשהאוכל הוא ברמה טובה בסך הכול. הייתי מציע להשקיע טיפה יותר בסלטים אך ללא ספק המנות העיקריות הן טובות ומספקות ביותר.

* *

מתחם מסחרי "מנסור" בכניסה לעוספיה 04-884830, ם528373219

אווירה:              טוריסטית אך ביתית

רמת ווליום:       מוזיקת רקע בווליום בינוני עד גבוהה

מנות מומלצות:   סינייה

תפריט יין:         אין אלכוהול

רמת מחירים:      69 ₪

שעות:               כל השבוע מ 18

הזמנות:            מומלץ בסופי שבוע

דרכי תשלום:     מזומן ואשראי

גישה לנכים:       לא קיימת

פוסט זה פורסם בקטגוריה מטבח ערבי מסורתי, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה